wszystkie artykuły z działu >> KID'S
<POWRÓT
stwórz
wizytówkę

polecamy

09 marca 2014
wszystkie artykuły z działu >> KID'S

Figlarny robot i drewniane zwierzęta. David Weeks

Drewniane zabawki dla każdego.

Mamy tutaj uroczego niedźwiadka, nosorożca, słonia, krokodyla oraz goryla!

Brookliński designer David Weeks (1968) to ulubieniec projektantów wnętrz i architektów. Jego  lampy i przedmioty codziennego użytku to przykłady najwyższej klasy designu.



Bramah & Cora Lighting Collection by David Weeks

Kiedy więc kilka lat temu zaczął projektować zabawki, wielu z jego klientów nie było pewnych co myśleć." Jestem bardzo dumny z moich projektów lamp, ale nadszedł czas na zmianę postrzegania firmy i siebie. Za każdym razem kiedy starałem się zrobić coś humorystycznego, ludzie pytali: Co to jest ?" – tak  mówi w jednej z rozmów.


Figlarny robot i drewniane zwierzęta. Mamy tutaj uroczego niedźwiadka, nosorożca, słonia, krokodyla, dzika oraz goryla! Najpierw pojawił się goryl Hanno, wkrótce dołączył niedźwiedź Ursa, słoń Hattie, nosorożec Simus, dzik Hugo i krokodyl Lucy. Drewniane zabawki z ruchomymi stawami zaprojektowane dla Areaware okazały się przebojem. Wkrótce okazało się że zabawki lubią także dorośli.



goryl Hanno, niedźwiedź Ursa, słoń Hattie, nosorożec Simus

Weeks w swoich zabawkach łączy tradycję z nowoczesnością, minimalizm z wyrafinowaną formą. Produkty są ekologiczne, ponadczasowe i oryginalne. Wszystkie zwierzaki są bardzo przyjazne w dotyku i bezpieczne dla dziecka. Części we wszystkich modelach są ruchome, ale nie można ich odczepić. Zabawki zostały wykonane z bardzo twardego i wytrzymałego gatunku drzewa - z buku.




goryl Hanno, niedźwiedź Ursa

Światowa karierę zrobił robot Cubebot, prymitywny drewniany robot, który można złożyć do sześcianu po skończonej zabawie. Cubebot to robot, który może przybierać wszystkie pozy. Roboty są zazwyczaj wykonane z tworzywa sztucznego i wymagają baterii, ale nie ten! Cubebot to nietradycyjne spojrzenie na robota, zabawka łącząc japońską tradycję puzzli Shinto Kumi-ki z nowoczesnością.




robot Cubebot, prymitywny drewniany robot, którego można złożyć do doskonałego sześcianu

W 2012 Giant Cubebot zadebiutował u Toma Dixona na wystawie „Most” na Salone. „Most”, w Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia, była absolutnym hitem Salone 2012 roku: tunele z iluminacją świetlną, gigantyczne maszyny cyfrowe wycinające krzesła na starej stacji kolejowej, a to wszystko w scenerii prototypów i maszyn Leonadra da Vinci! Idealnie wpisał się w nią 20x (razy) większy od oryginału, Giant Cubebot. 

Giant Cubebot na wystawie „Most” Toma Dixona w Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia na Salone 2012

Wyglądał jak cyklop ze starożytnych opowieści, jak Kolos Teb czy Rapa Nui z Wyspy Wielkanocnej. Jednak, jego życzliwa twarz zapraszała do interakcji, a całość prezentowała się jak funkcjonalny mebel, gdzie można się odprężyć się i posiedzieć.

I n s p i r a c j e.

Projektant szukając inspiracji dla swoich zabawek trafił na Sedici Animali Puzzle, zaprojektowane przez Enzo Mari w 1957 roku.

W Sedici Animali Puzzle, Enzo Mari, 1957 roku

W Museum of Modern Art Design Store w Midtown, znalazł inny drewniany zestaw zabawek: Playshapes, zaprojektowane przez Millera Goodmana. Playshapes to elementy o różnych kształtach i kolorach, które mogą być używane do tworzenia różnych obrazków.

Drewniany zestaw zabawek: Playshapes, zaprojektowane przez Millera Goodmana

Ale "bawiąc się z dzieckiem zawsze trzeba było mieć jakiś pomysł" -  martwił się, że może to być zbyt skomplikowane. W Internecie trafił na więcej drewnianych propozycji, wśród których zwrócił uwagę na firmę Naef. Te z kolei wydały mu się zbyt eleganckie: „pasujące do mebli zaprojektowanych przez Le Corbusiera.”


Zabawki Davida Weeksa uczą estetyki, są pięknie wykonane i oryginalnie zaprojektowane. Pozostawiają dzieciom dużą swobodę w szukaniu pomysłów na nieszablonową zabawę i samodzielne modelowanie rzeczywistości.

Producentem drewnianych zabawek jest nowojorska Areaware


źródło: www.davidweeksstudio.com

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.