wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół
<POWRÓT
stwórz
wizytówkę

polecamy

09 stycznia 2015
wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół

TRENDY, STYLE, SZKOŁY // 2A SASP

- Krzesło bez ozdób nie znaczy, że jest brzydkie

Relacja z zajęć Design Dla Szkół – TRENDY, STYLE, SZKOŁY przeprowadzonych w klasie II a Sopockiej Autonomicznej Szkoły Podstawowej, w I semestrze 2014/2015r. Zajęcia prowadziała Pani Ania Dębska.

Rozpoczynając zajęcia TRENDY, STYLE, SZKOŁY zauważyłam iż moi uczniowie sporo zapamiętali z poprzedniego semestru (znaczenie samego pojęcia design, sztukę Pieta Mondriana, jej charakterystyczne cechy)

Kiedy zapytałam się czy ktoś potrafi wymienić jakiś styl w architekturze lub sztuce – z ust drugoklasistów padły słowa – „Street Art”, „ Minimalizm”, „ Styl Skandynawski”

Według moich uczniów poszczególne style to/charakteryzuję się:

Street Art – „ Jest to sztuka na ulicy”, „ Sztuka dla wszystkich, każdy może ją zobaczyć”

Minimalizm – „ To sztuka w której nie ma ozdobnych rzeczy”

Styl Skandynawski – „ Jest wtedy kiedy w pokoju są jasne kolory mebli „

Pop art – „ To bajkowa sztuka„, „Można w tym stylu rysować komiksy, używać postaci z komiksów”

Dekonstruktywizm – „To styl, w którym jest krzywa linia budynków i przedmiotów", "Kształty przedmiotów, w tym stylu są kosmiczne”

Następnie kontynuując prezentację, zadałam pytanie moim dzieciakom co to według nich oznacza –„Mniej znaczy więcej„ – swoje myśli, skojarzenia uczniowie spisali na karteczkach samoprzylepnych.

- nie trzeba być mądrym

- to co ma mniej ozdób jest ładniejsze

- krzesło bez ozdób nie znaczy, że jest brzydkie

- nie trzeba być mądrym, by zrobić coś zwykłego

- mniejszy człowiek, nie znaczy, że zawsze będzie mały

- coś zwykłego może być lepsze od ozdób

- normalne może być lepsze niż dekorowane

- tzn. że używa się niej części

- "ona ma ładną lalkę a ja normalną"

- zwykłe może być ładniejsze

- tzn. bez ozdób, ale piękne

Studiując prezentację dalej doszliśmy do futurystycznego stylu jakim jest dekonstruktywizm. Wypowiedzi na temat tego stylu:

- ogólny haos

- budynki kojarzą się ze złomem, kolorowym metalem, liniami wysokiego napięcia

- krzykliwe linie, fantastyka

Podsumowując zajęcia dowiedziałam się dodatkowo od uczniów że minimalizm (zapewne przez ikonkę Apple przedstawioną na prezentacji i Iphona JJ ) Pop-Art (ze względu na bajkowe postacie i te komiksowe również, które są towarzyszami zabaw dzieci w każdym wieku) oraz Dekonstruktywizm (ze względu na futurystyczny, ciekawy charakter, krzywą linię ) zyskały największą sympatię moich drugoklasistów, najbardziej się im spodobały.

Główne ćwiczenie na zajęciach przebiegało następująco:

- do dwóch foliowych woreczków wrzuciłam kolejno 20 karteczek z wypisanymi stylami ( oprócz Op-Art.) i 20 karteczek z przedmiotami/budynkami do zaprojektowania. Wybrałam fasadę budynku, auto, torebkę, plecak szkolny a z mebli biurko, fotel/krzesło oraz lampę.

- następnie każdy z uczniów wylosował po jednej karteczce ze stylem i przedmiotem do zaprojektowania. Bezcenne było obserwowanie ich zadowolonych, zdziwionych, zamyślonych a czasem przestraszonych min J

- po rozdaniu białych kartek A4 dzieciaki wzięły się do roboty. Efekty pracy można podziwiać w załącznikach. Dodam jeszcze tylko, że podczas projektowania dzieci miały włączoną cały czas prezentację od Pani jako swoistego podpowiadacza, a najwięcej trudności w tworzeniu własnej wizji sprawiły im style Bauhaus i Biomorfizm.

 

 

 


Wszystkie projekty dzieci w Galerii !

Ania Dębska

Jeśli lubisz to co czytasz - sledź Facebook! Design Dla Szkół. Zapraszamy!
Zainspirował Cię artykuł? Dodaj link do tego posta na swoją stronę!

_________________________
Patronat Honorowy nad Design Dla Szkół:


 


www.uap.edu.pl

 

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.